Com ja heu vist en l'article anterior, la sortida que organitzava l'Ajuntament de Sant Boi amb motiu del Cycle Chic va anar prou bé. Malgrat que la participació no va ser gaira alta, l'èxit cal valorar-lo més per la qualitat que per la quantitat. I més tenint en compte que es feia la jornada de promoció del comerç local, cosa que va deixar la sortida en segon pla. Per a properes edicions, aconsellaria fer-ho per separat. Barrejar massa coses, fins i tot, en el tema de la bicicleta i la mobilitat genera confusió i missatges que no arriben als ciutadans amb claredat.
Aquestos actes de promoció de la bicicleta, i especialment, el Cycle Chic volen trencar amb la imatge de subdesenvolupament que en les generacions d'avis comportava l'ús de la bicicleta. El mite que comprar un cotxe comportava un progrés material està llastant tota recuperació econòmica possible. Abans només els rics podien circular en vehicle motoritzat privat, i la "falsa democratització" del cotxe l'ha transformat en una vaca sagrada. Avui dia, el vehicle privat comporta uns costos econòmics molt més grans de lo que ens pensem, i els impostos que es recapten no compensen la despesa que genera. El pressupost mateix de la Generalitat està hipotecat sobretot per les grans infraestructures viàries, i el Gobierno Central no obre la boca sobre les magnífiques autopistes de Madrid, per posar un exemple.
El cas és que molts ciutadans s'estimen més pagar el rebut del préstec del cotxe que no pagar el col.legi o la comunitat de propietaris. Fins i tot, abans omplir el dipòsit que no comprar menjar o productes de primera necessitat. Al final, fent comptes, resulta que no queden diners per poder comprar als comerços locals, al costat de casa, i sense ingressos, moltes botigues han de tancar portes. Unes portes que s'aixequen per a grans complexos comercials com l'Outlet de Viladecans, el qual deixarà Out a molta gent del Baix Llobregat. Però és clar, allà s'hi pot arribar en cotxe. De fet, què podem dir de Sant Boi mateix, on el polígon té una gran complex comercial, al qual se l'hi han posat, i pagat, tots els carrils d'entrada i sortida que necessiten els seus clients.
Bé, deixem de parlar de la "pesta motoritzada", i recordar que la bicicleta no ho arreglarà tot, és clar. En tot cas, anar a peu o en bicicleta pot ser tant "chic" com en cotxe. Depèn de la persona, de com circulem i ens comportem al carrer. D'aquella elegància que desprenem per la ciutat. Podeu veure en l'àlbum de les fotos d'enguany algun exemple destacat. I si teniu por de suar, recordeu que el progrés ens ha portat unes fantàstiques bicicletes elèctriques. Penseu en el "glamour" escocès que estenem dia a dia pels nostres pobles i carrers.
Sergi
Lo del Cycle Xic en Sant Boi tiene un nombre, FRACASO.
ResponEliminaPuede que no sea la solución ideal publicitar un par de días al año el uso de la bicicleta para que se fomente solo y de manera misteriosa un modo de vida.
A nadie del ayuntamiento le importa un bledo mejorar y promocionar el uso de la bicicleta, de otra forma, ellos que tienen los medios ya habrían hecho algo.
¡Pero si hasta la concejala a la que le tocó la china de acudir al evento, tuvo que pedir una bici prestada para hacer el recorrido!
saludos
Pedro Lambea.