dimarts, 12 d’octubre del 2010

Voltant la Borgonya en Bicicleta - I

Mentre escoltem el vent que pentina els núvols de tempesta a Sant Boi, tenim temps per recordar les vacances d'estiu a la Borgonya. Quan aquí estàvem a finals de juliol, una colla ens vam escapar nord enllà, buscant la fresca. Potser vam trobar-ne massa. Però també experiències i llocs diferents que van posar-nos a prova. Havíem de fer una volta pel país, el qual ja és prou gran, i vam decidir-nos per fer tres punts de campament base. El centre es trobava al Parc de Morvan. I l'arc anava des del nord, amb Vezelay, Avalon i Montbard, a l'est es trobava Dijon, i cap al sud vam acabar a Autun.

Vam poder demanar informació a les oficines de turisme, i visitar l'excel.lent pàgina web de Borgonya en Velo. Una altra cosa va ser trobar l'allotjament, per ser temporada alta, i haver fet les reserves amb retard. Vam optar per algun hotelet, i per utilitzar bungalows equipats a Dijon i Autun, que van donar un bon resultat, per ser unes vuit persones. Des del punt de vista de la mobilitat, cal valorar la llunyania des de Catalunya. Si no es fa servir l'avió, cal agafar el tren, i sort del TGV, ja que el Talgo a Montpeller ens semblava un de Rodalies. Vam poder llogar les bicicletes a Dijon mateix, i ens van fer un bon servei.

Aquí podeu veure una selecció de fotografies, les quals us anirem comentant a mida que anem escrivint aquest article. Vam sortir el 19 de juliol des de Sant Boi cap a Montpeller, amb el Talgo, i vam arribar el 20 a Montbard. Del 21 fins al 23 vam allotjar-nos a Avallon, i el 24 de juliol ens vam trobar amb els amics a Dijon. Ens vam allotjar al camping del Llac Kir, i vam anar cap a Autun el 31 de juliol. Allà vam restar fins al dia 6 d'agost, quan vam fer la partida de la Borgonya.