Per morir en bicicleta el casc no és fonamental. 47 ciclistes han mort durant aquest any a les carreteres i el duien posat! Per tant, tot i que ningú dubta que el casc és una mesura protectora de per si, imposar la seva obligatorietat no és la solució al problema d'aquestes 47 morts i d'altres que n'hi hauran. Aquest tipus de casc no està preparat per a salvar la vida quan un conductor/a de vehicle a motor no respecta la distància d'avançament al o a la ciclista de 1,5 metres. La bicicleta no és una moto. Per tant, ataquem els problemes de fons i, en lloc de sortir per la tangent amb l'eterna discussió del casc obligatori o no, deixem això i solucionem el problema dels perills a les carreteres amb les infraccions de vehicles a motor quan no respecten els/les ciclistes. Aquest video ho diu ben clar:
https://www.youtube.com/watch?v=qBMxFROxOI8&feature=youtube_gdata_player
Gràcies per difondre la nostra feina.
ResponEliminaUna forta abraçada.
Òscar Patsí
Moltes gràcies per la difusió i per tota la feina que feu.
ResponElimina