dissabte, 25 de febrer del 2012

Viatge a la Borgonya - III

El nostre viatge ja ens porta cap a Dijon, capital de l'actual Borgonya. Penseu que la Borgonya medieval era molt més gran, ja que incloia el que avui es coneix com a Franc Comtat, i que va pertànyer a l'imperi dels Habsburg. L'antiga capital encara conserva aquest antic esplendor,  soterrat sota un aire provincià afrancessat, com aquella òliba que és el tòtem de la ciutat i només surt de nit.
Havíem reservat un parell de bungalows al Camping del Llac Kir. És l'únic camping de la ciutat, però està molt ben situat, a la vora d'un llac artifical i el riu fa de passeig fins al centre històric, connectant amb els camins d'entrada i sortida de la ciutat per poder anar en bicicleta. Comunica amb els canals i a més està relativament aprop de l'estació de tren i autobusos. Hi vam estar molt bé, van ser força amables en tot, i si hi havia alguna cosa, ens ho arreglaven de seguida. Cal dir que en aquestos establiments, i en els altres llocs on vam dormir, també ens van tractar molt bé. Tenen un bon servei i són amables amb la gent, i a un preu acceptable.
El dia de Sant Jaume ens vam aplegar gairebé tots al camping, i vam llogar les bicicletes a l'empresa Les2roues de Dijon, que ens van servir per a fer les excursions en bicicleta fins a Autun, on les van anar a recollir. Tenint en compte que no eren les nostres, van fer el fet i van complir durant les rutes. Dijon es caracteritza per tenir una bona posició geogràfica, entre el nord, i el sud, del país. Aquesta cruïlla ha afavorit la construcció de canals: tant el de la Borgonya, cap al Nord, com d'altres, que creuen els camps i les seves valls amples, en una mena de teranyina. Es pot voltar el nord, el sud, anar cap a l'est i l'oest. De manera semblant al Canal del Midi, són navegables i transitables pels seus camins de sirga, que permeten el pas de vianants, ciclistes, i la presència de pescadors a les seves ribes. Tot i els dies que vam tenir de pluja, i cel tapadot, vam poder pedalar de gust sense problemes i fer unes bones sortides fins arribar a algun poble petit que sempre ens oferia alguna casa, esglèsia o castell per veure de ben aprop. Mentre les barcasses reconvertides en hotels flotants anaven passant a ritme pausat.
Podeu visitar la bonica ciutat de Beaune, pronuncieu Bonn, tota una sorpresa la seva ciutat medieval, i encara més el seu Hospital de Déu, amb el bellíssim quadre del Dia del Judici. També fer unes bones excursions al seu voltant, enmig dels grans camps plens de vinyes, o per connectar amb els altres canals que s'entrecreuen a la vora. Si feu tard, sempre podeu agafar els trens que van amunt i avall des de Dijon.
Els mapes de les rutes i la seva senyalització estan prou bé, no són com a Alemanya o Flandes, però es nota l'esforç en desenvolupar les infraestructures per a la bicicleta, i la seva web està molt ben feta. El fi és atreure aquest turisme, complementari del que es fa a nivell familiar, especialment de francesos i de neerlandesos, que es troben tant aprop com París, i que no han trencat els llaços històrics de segles enrera.