dilluns, 20 de juny del 2011

Preparant Sant Joan a la Platja de Viladecans

Aquest dissabte, 18 de juny, vam sortir a les set i quart del vespre de la plaça de l'Ajuntament. Anàvem cap a la platja per a celebrar el solstici d'estiu. Enguany ens anava millor avançar-nos per tenir una mica més de lluna, ja en fase minvant, per veure'ns i gaudir de la nit. Així va ser: la marinada era suau i no gaire freda, ideal per a anar en bicicleta. Vam ser pocs, però ens ho vam passar molt bé, i aquesta mena de sortida es va convertint en una tradició en el millor sentit de la paraula.

La tarda era agradable, i vam enfilar el pont de l'Alcampo per entrar als camins del parc agrari. D'allà cap a la dreta, fins a la bassa de Viladecans, des d'on passem el pont del ferrocarril per arribar-nos a la riera de la Torre Roja, que passa per sota de la carretera comarcal. Un senyal cap a la dreta ens portarà fins al carril bici de la platja de Viladecans. A més d'haver millorat la senyalització, també vam veure que s'ha asfaltat el camí fins a la platja, amb una part segregada per anar a peu i en bicicleta. En fi, encara era de dia quan vam arribar-nos a la barra de pedres que ens empara una mica del vent i de les vistes de l'urbanització. Ens acompanyaven el soroll i l'espectacle magnífic dels avions enlairant-se des de l'aeroport.

Vam sopar fins a afartar-nos: l'Ignacio va guanyar per golejada amb una fantàstica truita de patates al punt, cruixent i una mica torrada, de la qual no en va quedar res. La resta vam compartir el picnic, i ja entrada la nit, una petita sobretaula al xiringuito de la platja, on vam prendre els cafès i alguna cervesa més. Satisfets,  ben orejats i a punt per recollir les bicicletes, posar els llums i reflectants, i fer el camí de tornada. No vam trigar gaire més que a l'anada, però el temps va passar volant, de tant bé que hi anàvem. A la una de la nit ja estàvem tots a caseta. Podeu fer-vos una idea amb les fotos que vam fer.