dilluns, 9 de novembre del 2015

BICI BAIX AMB EL BICI CAMP

Aquest cap de setmana del 7 i 8 de novembre vam assistir a la trobada organitzada per l'associació BiciCamp, amb seu a Reus, i àmbit d'actuació al Baix Camp. Vam aprofitar que es van oferir per acollir la trobada dels grups dedicats a la defensa dels usuaris de la bicicleta, que va tenir lloc al Vaporlab de Reus la tarda de dissabte. N'hi havia tota mena d'entitats, plataformes i associacions. El comú denominador era continuar treballant de la millor manera possible, i mantenir el contacte periòdicament. La veritat és que Bicicamp va ser un bon amfitrió, tenint en compte que porten cinc anys de vida.
Mentre els nostres companys del Bicibaix dissabte ja pensaven en el moment de trobar-se i petar la xerrada diumenge al matí, fent el vermut després de la sortida, nosaltres l'estàvem fent el mateix dissabte a Reus a Cal Massot. L'excusa era la presentació a les 12 del matí del llibre del F. Xavier Corominas, sobre el viatge que va fer fins al Japó. Després dels "deu minuts de Reus", com diuen allà, vam veure i escoltar les explicacions de l'autor acompanyats d'un bon vermut, en aquest cas, és clar, també de Reus.  Cap allà la una vam acabar, amb l'afortunada casualitat que també estava tocant el grup Sendra, dintre del cicle musical Accents. Va aplegar força més gent que nosaltres, però ens va engrescar a tots.
Després cap a dinar, de menú, però a càrrec del Bicicamp. Què més es pot demanar per encarar una llarga reunió ? va començar cap a les cinc, i que encara va aplegar més companys arribats expressament. Al vespre, després d'enllestir els punts de l'ordre del dia, i quedar emplaçats per a la propera trobada al mes de gener a Barcelona, ens vam acomiadar dels que marxaven cap a casa. La Marta i jo vam aprofitar per quedar-nos aquella nit, i vam gaudir de la companyia dels nostres cicerones per anar a fer un sopar lleuger visitant la ruta dels bars i restaurants que fan el Ganxet Pintxo, l'equivalent al Quinto Tapa del Prat, o quan arriba el temps als d'escarxofes a Sant Boi.
No us penseu que vam durar gaire en aquella nit boirosa, però molt animada de Reus, que ja poden dir a París i Londres, ja... l'endemà hi havia dues rutes en bicicleta programades. L'excusa era anar a les agrobotigues per tastar l'oli nou, acabat de premsar. Si hi ha rutes enoturistes, les oleoturistes no es quedaran pas enrera. Una sortida més llarga i una altra més curta cap a Riudoms ens feia dentetes, o més aviat, la boca oli... com era el cas. Per desgràcia, o per sort, segons com es miri, jo no estava per rodar massa, i vam fer una caminada ben maca que ens van aconsellar: la ruta dels cinc camins, que sortint de Reus i per la zona de Monterols, s'enfila, si es vol, fins a Castellvell. Una ruta no apta per fer amb bicicleta de passeig, però que amb btt o de cicloturisme val molt la pena. Llàstima del dia ennuvolat i boirós, que des de la talaia de Castellvell es pot veure la comarca de punta a punta. Vam disfrutar de la pujada i la vista, quedant amb les ganes de repetir-la en un dia de més sol. Abans de tancar, vam passar per l'agrobotiga del poble per carregar una botella d'oli com a mínim ja que anàvem de baixada. Mireu la web, i trobareu un vídeo sorpresa, amb un ciclista de carretera. Cap allà les dues ja estàvem de tornada a Reus, per acabar de donar un cop d'ull al bonic casc antic i els magnífics edificis modernistes. Al centre vam trobar alguns companys dels que havien sortit en bicicleta. Vam aprofitar per a fer una darrera encaixada de mans, pensant més en "l'a reveure" que en un adéu. Desitjant també que els trens de la Renfe tinguin més vagons i espai per encabir les bicicletes. La tornada va ser una mica "apretadeta".
Ja ho sabeu, a Reus falta gent, i si hi aneu, demaneu pels del Bicicamp, podreu anar a fer un bon vermut, i tenir també una bona companyia. De moment, aquí teniu una petita mostra fotogràfica.