Aquest mes d'agost s'ha fet una actualització de programari a les estacions de Bicibox. Es va aprofitar un cap de setmana per estalviar al màxim els inconvenients als usuaris. La nova versió presenta algunes novetats i millores en el servei, com ens va explicar el nostre company Jordi Guibernau. La possibilitat de reobrir per un parell de minuts la porta per recollir algun objecte que ens hàgim deixat al guardar la bicicleta; poder escollir en quina porta volem desar la bicicleta, de manera que si està en mal estat, ja no ens trobarem esperant els deu minuts de seguretat, i alguna altra més que no em ve al cap. També s'ha presentat un nou tipus de disseny del Bicibox que presenta millores respecte a l'actual: més protecció contra la climatologia, i per reforçar les portes contra vandalisme i robatoris.
El cas és que el dijous, 22 d'agost, vam quedar amb el periodista del diari estatal El País, per parlar sobre el servei del Bicibox a Sant Boi mateix, i fer algunes fotos. Al diari veureu la foto del Jordi aparcant o treient la bicicleta. Tant a la rotonda del carrer Girona com al bicibox de la plaça Mercè Rodoreda. Vam estar aproximadament una hora i una mica més, i com podreu comprovar per la dimensió de l'article, moltes coses es van quedar pel camí.
Per això, repescant la nostra hemeroteca, us poso una foto del dia de la presentació oficial del Bicibox l'any 2010 a Sant Joan Despí. En ella podeu veure al Sr. Poveda, alcalde i president de l'AMB, acompanyat de l'Albert Garcia de la CCUB. Han passat ja cinc anys, i el volum d'usuaris del servei va incrementant el seu nombre, però encara no ha arribat a tenir una massa crítica suficient al nostre parer. Com que el Bicibox va ser un substitut més barat que la possible ampliació del servei tant car del Bicing a Barcelona, es va anar implantant gradualment. Hem de dir que s'ha anat millorant la distribució dels aparcaments, tot i que encara falta proximitat als nusos de comunicació de transport públic, i sobretot, tal com vam fer notar al seus inicis, la millora de la xarxa de comunicació entre tots els pobles de l'àrea metropolitana. Aquest 2015, sembla ser que es millorarà la infraestructura de carrils bici d'acord amb els treballs realitzats per l'AMB, i que es difonen mitjançant mapes a l'abast dels ciutadans des de diferents punts de distribució com ajuntaments o estacions de transport públic. Però tot va més lent de lo que voldríem, i el pas de fer servir la bicicleta com a mitjà de transport diari encara ens queda lluny.
Sergi