La Coordinadora Estatal de Bicicletes, Conbici, ha engegat una campanya perquè la companyia de ferrocarrils Renfe tingui en compte la bicicleta i els seus usuaris. Després d'anys de reclamacions i de peticions davant dels responsables de la companyia estatal, la situació del transport de bicicletes en els ferrocarrils continua sent precària. La política actual considera que la bicicleta és un equipatge del passatger, i per tant, en principi no cal pagar cap suplement ni cal abonar res. La contrapartida és que no hi ha prou espais arranjats en els trens, no tant sols en els antics, sinó tampoc en les noves unitats que la companyia posa en servei. Cal tenir en compte que els espais multimodals poden ser aprofitats per altres usuaris amb equipatge voluminós, com carros de nens, de compra, cadires de roda, farcells, etc... A nivell europeu, i seguint les recomanacions de la Unió Europea de facilitar la intermodalitat, i per tant, l'ús combinat de tren i bicicleta, la majoria de companyies ferroviàries disposen d'aquestos espais, adaptats a tothom. Tot i que calgui pagar suplement per la bicicleta, hom paga a gust ja que hi ha un bon servei.
A nivell del Baix Llobregat, podem gaudir al marge dret del riu del bon servei dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya-FGC. Les noves unitats incorporen totes un vagó multiplataforma que permet l'accés a nivell d'andana a tot tipus de viatgers. Per contra, el marge esquerra i la línia de la costa estan mal servides per la Renfe. Hi ha pocs espais multiplataforma, i apart tenim els problemes de saturació del servei degut al nombre elevat de viatgers en relació als trens disponibles. Aquest problema es va fer molt evident durant les obres de l'AVE que van afectar Rodalies. Més d'una consulta vam rebre sobre la manera de creuar el riu Llobregat en bicicleta per no haver de pujar-la al tren. A més a més de l'espai, cal fer esment que la Renfe només permet el transport de bicicletes el cap de setmana, i fora de les hores punta, amb la qual cosa, la comparació amb els FGC que no posen limitacions horaris encara és més destacada.
A nivell del Baix Llobregat, podem gaudir al marge dret del riu del bon servei dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya-FGC. Les noves unitats incorporen totes un vagó multiplataforma que permet l'accés a nivell d'andana a tot tipus de viatgers. Per contra, el marge esquerra i la línia de la costa estan mal servides per la Renfe. Hi ha pocs espais multiplataforma, i apart tenim els problemes de saturació del servei degut al nombre elevat de viatgers en relació als trens disponibles. Aquest problema es va fer molt evident durant les obres de l'AVE que van afectar Rodalies. Més d'una consulta vam rebre sobre la manera de creuar el riu Llobregat en bicicleta per no haver de pujar-la al tren. A més a més de l'espai, cal fer esment que la Renfe només permet el transport de bicicletes el cap de setmana, i fora de les hores punta, amb la qual cosa, la comparació amb els FGC que no posen limitacions horaris encara és més destacada.
Els companys d'Amics de la Bici a Barcelona van realitzar un acte reivindicatiu amb les seves bicicletes a l'Estació de Sants, presentant reclamacions escrites al servei d'Atenció al Client. Per això, encoratgem a tots els usuaris de la bicicleta al Baix Llobregat a que també facin les reclamacions pertinents si es troben amb problemes d'aquest tipus. Penseu que a nivell europeu, s'està lluitant per poder incorporar la bicicleta en els trens ràpids, com l'AVE a Espanya, l'ICE a Alemanya. A França alguns TGV admeten el transport de bicicletes. No calen més comentaris.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada