diumenge, 26 d’octubre de 2008

Variant de la Via Verda de la Terra Alta



Us volia comentar que la ruta de la Via Verda de la Terra Alta no la vam fer tal com estava previst. De fet, vam sortir d'Horta de Sant Joan fent servir la ruta R10, per la banda del convent de Sant Salvador. Aquestes rutes pertanyen als camins de bicicleta de la Terra Alta, fets per Daniel Eritja, d'Amics de la Bici. Configuren una xarxa de camins, tant o més atractius que la mateixa via verda. El camí per la part d'amunt enllaça amb la via verda i va fins al Matarranya, cap a la Vall de Zafan. Per la part de sota, enllaça amb la via verda a l'alçada de l'estació d'Horta, situada a l'esquerra del camí. Hi ha un senyal que porta a la Via Verda que es coneix actualment. Si en l'encreuament agafeu el camí de la dreta, anireu a parar a Bot per la vall de les Olles. Es tracta de la vall que queda a sota de la via verda, seguint el curs del riu Canaletes. I s'ajunta al final de la vall amb la carretera que porta a Bot i enllaça amb la Via Verda cap a la Fontcalda. Aquesta ruta és poc transitada, de fet és una carretera comarcal, amb força desnivell, però el paisatge val la pena, i us la podem recomanar sense problema.
A la banda del Baix Ebre, recalcar que s'ha millorat molt el camí de la via verda, perquè es passar sense trepitjar carretera. Aneu en compte amb el creuament passat Aldover, ja que el senyal no és gaire visible, i podem passar de llarg. En tot cas, cal millorar l'entrada a Tortosa, ja que s'acaba a l'estació abandonada. El pont del tren no es pot fer servir, i cal baixar a la rotonda adjacent i passar per sota fins creuar el pont del riu per anar a l'estació actual. A Xerta estan arreglant un pas sota la carretera, però la visita al centre del poble val la pena, i al costat de l'esglèsia de Sant Martí, trobareu bars per poder prendre i menjar bé. Els noms de baldana, torpedo, etc... us faran adonar de la gran personalitat de les terres i de la gent de l'Ebre. Només recomanar-vos la música de Quico el Cèlio, el Mut i el Noi de Ferreries. Respecte a la il.luminació dels túnels, gairebé és inexistent. Les plaques solars han desaparegut pels lladres, i només es depèn de la llum de la bicicleta. Potser alguns molins de vent a l'interior dels túnels podrien oferir energia a les bombetes. En fi, tota una experiència, que us recomanem vivament.
Sergi

Cap comentari:

Publica un comentari