dijous, 23 d’octubre del 2008

VIES VERDES: TERRA ALTA I BAIX EBRE

Les previsions del temps pel passat cap de setmana, eren de "pluja" i aquesta vegada ho van encertar.
Dissabte a les 8 del matí sortim de Sant Boi amb els carrers mullats i amb un xirimiri que encara continua quan sortim del Carrilet a la Plaça Espanya.
Baixem pel Paral.lel i arribem a l'Estació de França amb el temps suficient per comprar els bitllets i pujar al vagó del tren on podem col.locar-hi les 11 bicis.

Un viatge de dues hores i mitja, en que la pluja, cada vegada més intensa, ens acompanya tot el camí, fins a arribar a Tortosa. A la mateixa estació ens venen a buscar amb una furgoneta i un remolc per les bicis, per pujar-nos fins a l'Horta de Sant Joan. El camí s'ens fa una mica llarg, i degut a les obres en la carretera, ara, provisionalment, s'ha de donar una volta que converteix els 25Km. en el doble.
Ja a l'Horta de Sant Joan, agafem les bicis per anar fins a l'alberg "els Olivers" , on ens instal·lem i mengem una mica, doncs ja s'ha fet l'hora de dinar.
Per la tarda, malgrat el temps plujós, decidim sortir, però hi ha diversitat d'opinions. El grup es divideix en dos, L'Ignasi, la Marta i l'Elena P., decideixen fer un troç de la Via Verda cap amunt i la resta anem tot caminant fins al Convent de Sant Salvador, al peu de la muntanya de Santa Bàrbara, a uns 2 km del poble.
El paratge és preciós i el dia ennuvolat li donava un aire bucòlic. Un passeig agradable que a l'hora va ser profitós, doncs el Jordi i el Josep van trobar uns quants rovellons que vam menjar-nos per sopar.
En tornar al poble, passegem pels antics carrers i entrem al Celler de Can Pessetes a refer-nos de la mullada passejada. Un lloc tranquil i acollidor on prendre-hi un cafè o el que us vingui de gust.
Ja és ben fosc quan arribem a l'Alberg i els tres pedalaires arriben al darrera nostre.
Ells també s'ho van passar força bé. L'Ignasi va trobar uns quants bolets, quatre pinetells o mollerics i uns quants bolets de tinta o pixacans, també un grapat de borratges, tot això també ho vam menjar per sopar.
El sopar, boníssim i després com que segueix la pluja i no podem sortir ens posem a jugar una estona al "burro". Per posar-hi més emoció se'n va la llum i la partida continua amb llinternes i espelmes. Vam riure molt... fins les 12h. que és l'hora de retirada i a dormir tothom ...
La nit, però, no va ser d'allò més tranquil·la, ja se sap que en aquests llocs on hi va molta gent, sempre hi ha qui no recorda que la gent, a les cinc del matí, dorm...
Després d'esmorzar sortim per acomplir el nostre objectiu, la Via Verda fins a Tortosa.
El primer tram de camí el fem per una pista que va des de l'Horta de Sant Joan fins a Bot. En aquest tram hi ha unes gorges al riu Canaletes que formen unes basses naturals conegudes per "Les Olles". En arribar prop de Bot ens incorporem a la Via Verda.
La ruta és molt bonica, amb antigues estacions i moltíssims túnels, curts i llargs. El més llarg de tots, de 739m. és curvat i no està il.luminat, per això s'ha d'anar amb compte i portar bones llums.
Fem una parada al Balneari i Santuari de la Fontcalda, al costat del riu Canaletes, on l'Ignasi i la Marta s'hi fan un bany. Hi ha una font que brolla l'aigua a 25 graus, d'aquí el nom de Fontcalda.
Continuem camí avall fins a Xerta, on parem per dinar. Ja a la plana de l'Ebre el camí es planer i voreja el canal de la dreta passant entre fantàstics camps de tarongers i mandariners.
El temps avui s'ha posat del nostre costat i encara que núvol, no ha fet gens de fred i fins i tot per la tarda, ha fet alguna ullada de sol.
Arribem a Tortosa pels volts de dos quarts de sis i agafem el tren regional de les sis i poc, que ens portarà fins a l'estació de Sants.

Si veieu les fotos, veureu com va anar la sortida: