dilluns, 23 de novembre del 2009

DEL CAMP A LA MAR: EL CANVI CLIMÀTIC A COP DE PEDAL

Dissabte, 21 de Novembre, 2009.
D'aquesta sortida organitzada pel departament de Medi Ambient de l'Ajuntament ens en vam assabentar amb poc temps d'antelació i només hi vam anar tres de nosaltres.

A les 10h. arribem al lloc de sortida, davant de la Cooperativa Agrària. El dia era ben gris, d'aquells dies que semblen més d'hivern que de tardor, al migdia però, es va anar aclarint el cel i en el camí de tornada vam tenir un bon sol.
Una vegada més fem aquest camí fins a la platja de Viladecans, però aquest cop en coneixem algunes coses més.
Vam aturar-nos davant d'un camp on s'hi guarden apilats un munt de troncs d'arbres que van caure amb la fatídica ventada del Gener, també ens van mostrar els terrenys on el Barça hi vol construir un polèmic complex esportiu , vam passar a tocar de la nova terminal de l'Aeroport fins al recinte de l'espai natural on vam fer una visita guiada. Allà la guia ens va explicar com afecta el canvi climàtic al nostre delta, això si, entre avió i avió, doncs el soroll és ensordidor i no es pot escoltar res. Encara no entenc com els ocells s'hi han pogut acostumar.
Entre uns i altres, cada cop queda menys Delta, menys espais verds, menys conreus...
Per això, entre tots hauriem d'intentar conservar el que encara ens queda i ajudar a millorar-lo, ni que sigui només una mica...