diumenge, 1 de juliol del 2012

Per Terra i Mar en Bicicleta va

Aquest dia de pluja, que refresca el Baix Llobregat després d'unes setmanes de calor, enceta un mes de juliol. Ahir a la nit vam acabar juny amb una sortida al vespre. Una colla ens vam aplegar a la plaça de l'Ajuntament per sortir cap al parc agrari, on uns amics ens van convidar a fer un sopar, i uns altres per anar fins a la platja a banyar-se. Calia anar a prendre la fresca en bicicleta, esperant aquestes pluges que ens cauen del cel aquest diumenge.
Vam fer la ruta cap al pont de l'autopista, i vam aprofitar el lateral acabat d'obrir a la carretera de Santa Creu. Després de força mesos d'obres a la zona coneguda com a Sector Central, ja no calia fer una marrada per la rotonda. Passant pel costat del pont ja es veuen les ferides fondes que provocaran les connexions a l'entrades de Sant Boi. La magnitud d'aquestes obres em fan sospitar que ja preveien altres projectes faraònics com l'Eurovegues des de fa anys. Malgrat la divisió a favor i en contra d'aquesta urbanització, encara podem aprofitar per gaudir dels tresors que amaguen els camps del delta i les bones platges que tenim ben aprop. Abans que ja no ens deixin passar, ni pels cotxes que passen pels camins del parc agrari sense respectar als altres conductors. Compte sobretot amb els cotxes de joves a la nit que es volen fer els gallets davant les gallinetes que porten als seients, val més tancar-los al corral!
Vam fer un bon sopar, i la resta dels companys també van enfilar la platja acompanyats d'una gavina voladora. A la fresca, i menjant coses de temporada, del dia mateix, com si estiguèssim al mercat de pagesos que es fa cada divendres a la Rambla de Sant Boi, tants anys esperant una bona iniciativa...?
Precisament el temps ens va madurant i ens va fent créixer, de manera que guanyem llibertat per fer el nostre camí en bicicleta: rodant anem aprenent a cada esgraó, i cada pedalada ens fa guanyar confiança en la direcció del nostre manillar. Ànims, doncs, que després de la calorada sempre ens arribarà la pluja del cel.
Podeu donar un cop d'ull a algunes fotos de la sortida, ja podeu pensar en la propera que farem a la Mola.