dissabte, 20 de desembre del 2008

RUTA DE L'ESGLÉSIA DEL MAR I BANYS ARABS... (sense bicis)

A les nou del matí ens trobem a l’estació dels FFCC, aquesta vegada sense bicis, perquè volem anar als Banys Àrabs i vam pensar que tindríem problemes per aparcar-les.
El Pedro va proposar fer una combinació de transports que jo no coneixia i em va agradar força. Es tractava d’anar amb el carrilet fins a Gornal i allà passar a l’estació de Renfe i agafar el tren que ve de l’aeroport i que va fins l’Estació de França.

Tot va perfecte i a les deu tocades ja som a Barcelona. Esperem al fantàstic vestíbul de l’Estació on havíem quedat amb la resta de gent que viu a la ciutat.

Comencem la ruta que segueix els llocs per on transcorre la historia del llibre “L'Església del Mar” de Ildefonso Falcones i que la Feli ens havia preparat.
Des del Pla de Palau, anem cap al Fossar de les Moreres, al costat de l’església, i allà la nostra guia comença les explicacions.

Entrem dins l’església per la porta lateral i donem tota la volta mirant i remirant parets, imatges, columnes, vitralls… és espectacular. Santa Maria del Mar és l'única gran església gòtica catalana perfectament acabada, construïda entre 1329 i 1383 per Berenguer de Montagut. L 'edifici de tres naus sembla tenir-ne una de sola, degut a l'alçada i separació de les setze columnes octogonals. L’exterior de l’església és magestuosa, amb dues altes torres també octogonals a la façana .

Després de la visita al temple, recorrem els carrerons que ens porten fins la Casa Llotja de Mar que ha estat la seu de les institucions més emblemàtiques del comerç i des d’allà, passant per la Plaça de les Olles, arribem al Passeig del Born. Continuem pel carrer Montcada. Interessant carrer on hi ha els palaus Berenguer d'Aguilar (seu del Museu Picasso), Cervelló-Giudice (Galeria Maeght), Dalmases, Marquesos de Llió (Museu Tèxtil i d'Indumentària), etc., tots curosament restaurats i convertits en seus de galeries i museus. Seguim pel carrer Princesa fins arribar a la Plaça de l’Àngel on acabem la ruta.

És hora d’anar a refer-nos del fred que ens ha anat calant durant la passejada amb un bon bany d’aigua calentona als Banys Àrabs “Aire de Barcelona”, on l’Ignacio ens havia proposat d’anar.

Fantàstic i relaxant lloc, amb un ambient molt acollidor. Molt recomanable!

En sortir ja és l’hora de dinar i anem al Fresc Co que hi ha devant del mercat de Santa Caterina.

Camí de tornada, passem per devant del Palau de la Música Catalana, la nostra joia de l’art modernista i que mai esta de més fer-li una altre ullada.

Fins aquí la nostra passejada d'avui ... tornem cap a casa .

Si voleu una explicació més detallada de la ruta, veieu-ne les FOTOS.