Volem felicitar la nostra ciutat per haver aconseguit de la Diputació de Barcelona la tan demanada inversió d'1,2 milions d'euros per construir el circuit esportiu de bicicletes. Creiem que serà positiu per a la pràctica esportiva, tot i que demanem que no estigui només al servei dels interessos d'alguns clubs esportius, sinó que estigui obert a tots els ciutadans. Demanem que el projecte esportiu inclogui unes pistes de btt i trial per a aquestes modalitats esportives, especialment practicades per la nostra joventut.
Respecte a la iniciativa d'un circuit provisional de bicicleta els diumenges al matí pel casc urbà de Sant Boi, creiem que és dolent no fer res en l'àmbit de la mobilitat, però que tampoc no es pot còrrer massa. Malgrat les bones intencions, el circuit encara s'ha de millorar molt: millor senyalització, canvi de traçat únic per un de divers i bidireccional, cal que eviti al màxim les voreres ja que són preferentment per als vianants, i pacifiqui el trànsit a les calçades per poder garantir la circulació segura i compartida amb els cotxes. Recordem que el circuit provisional no pot substituir en cap cas la xarxa de carrils bici aprovada en el Pacte de la Mobilitat, la qual estaria disponible per a l'ús de la bici com a mitjà de transport els set dies de la setmana i no només per a la passejada del diumenge al matí.
Volem encoratjar les millores i el canvi d'actitud municipal en l'àmbit de la mobilitat sostenible, per oferir solucions als greus problemes mediambientals que estem afrontant en la nostra ciutat degut a l'augment incontrolat del parc automobilístic. En aquest sentit, donem suport a la implantació de l'àrea verda a tota la ciutat per posar a disposició dels residents l'espai d'aparcament necessari. Creiem que aquesta proposta millora les polítiques de zona blava, i millora l'aprofitament de l'espai públic, malgrat les reticències d'alguns veïns, expressats mitjançant algunes associacions, que avantposen interessos privats als públics.
Com a entitat, Bicibaix ha de complir en la defensa dels usuaris de la bicicleta, sense deixar de tenir present els interessos dels santboians, i defensant per ordre de prioritats als més febles de la nostra ciutat, siguin ciclistes, vianants, infants i gent gran en l'espai de la via pública, on tothom hauria de tenir els mateixos drets i llibertats.
Sant Boi de Llobregat, 19 de juny del 2008
Respecte a la iniciativa d'un circuit provisional de bicicleta els diumenges al matí pel casc urbà de Sant Boi, creiem que és dolent no fer res en l'àmbit de la mobilitat, però que tampoc no es pot còrrer massa. Malgrat les bones intencions, el circuit encara s'ha de millorar molt: millor senyalització, canvi de traçat únic per un de divers i bidireccional, cal que eviti al màxim les voreres ja que són preferentment per als vianants, i pacifiqui el trànsit a les calçades per poder garantir la circulació segura i compartida amb els cotxes. Recordem que el circuit provisional no pot substituir en cap cas la xarxa de carrils bici aprovada en el Pacte de la Mobilitat, la qual estaria disponible per a l'ús de la bici com a mitjà de transport els set dies de la setmana i no només per a la passejada del diumenge al matí.
Volem encoratjar les millores i el canvi d'actitud municipal en l'àmbit de la mobilitat sostenible, per oferir solucions als greus problemes mediambientals que estem afrontant en la nostra ciutat degut a l'augment incontrolat del parc automobilístic. En aquest sentit, donem suport a la implantació de l'àrea verda a tota la ciutat per posar a disposició dels residents l'espai d'aparcament necessari. Creiem que aquesta proposta millora les polítiques de zona blava, i millora l'aprofitament de l'espai públic, malgrat les reticències d'alguns veïns, expressats mitjançant algunes associacions, que avantposen interessos privats als públics.
Com a entitat, Bicibaix ha de complir en la defensa dels usuaris de la bicicleta, sense deixar de tenir present els interessos dels santboians, i defensant per ordre de prioritats als més febles de la nostra ciutat, siguin ciclistes, vianants, infants i gent gran en l'espai de la via pública, on tothom hauria de tenir els mateixos drets i llibertats.
Sant Boi de Llobregat, 19 de juny del 2008
Primer de tot felicitar l'autor/a del blog molt ben elaborat.
ResponEliminaSoc veí de Pallejà i treballo a Hospitalet. Acostumo a anar amb la bici al treball però gairebé sempre desisteixo de baixar pel camí del riu.
Des que varen acabar les obres del AVE crec que es va perdre una bona oportunitat per a dotar la comarca del Baix, de les mes poblades del Estat, d'una bona xarxa de camins per a bici i passejants que hagues facilitat la decissió de baixar els fums al seu cotxe de més d'un.
Crec que als camins actuals els falta quatre petits viaductes que salvin les rieres que arriben al riu i sobretot permetre el pas sota el gran nus d'infraestructures a Sant Boi que tallen el camí.
Gràcies pel comentari. Aprofito per comentar que degut als diners que dóna Fomento per compensar l'AVE, s'estan fent accessos des de Sant Boi al riu sense passar per la carretera. Si viviu a Pallejà, em sembla que a l'alçada de la riera de Rubí també es faran algunes coses que milloraran la circulació en bicicleta. Algunes d'aquestes obres estaran acabades a final d'any 2008.
ResponEliminaSi voleu, mireu les rutes a la web.
Sergi